Zurück

In den Warenkorb

Empfehlung per E-Mail versenden

Probeexemplar anfordern

Gerne schicken wir Ihnen ein Probeexemplar an die angegeben Adresse.
Value Stocks beat Growth Stocks: An empirical Analysis for the German Stock Market

Value Stocks beat Growth Stocks: An empirical Analysis for the German Stock Market

vonSchießl, Christian
Englisch, Erscheinungstermin Februar 2014
lieferbar

eBook

34,99 €
(inkl. MwSt.)

Buch (broschiert)

44,99 €
(inkl. MwSt.)

Informationen zum Titel

978-3-95489-569-4
Hamburg
Februar 2014
2014
1
1. Auflage
eBook
PDF mit digitalem Wasserzeichen
71
Englisch
Based on a 'free of survivorship-bias' sample of German stocks listed at the Frankfurt stock exchange, the study investigates the ability of hedge portfolio formation structures, built of three value premium proxies (P/B, P/E, and DY), the size factor, and the technical momentum factor, to generate excess returns in the period 1992 to 2011. First, the author characterizes and defines the significant terms that are in connection with value and growth investing. He continues with the discussion of asset pricing with the CAPM, the Fama and French three-factor model, and the Carhart extension, and then describes the expected stock returns that are of capital importance. Moreover, the author deals with related studies for the German stock market. He gives a detailed description of the empirical analysis before he draws his conclusions. The author's purpose is to answer the following core questions: Is there a value premium in the German market between 1992 and 2011? Is there a reversed size premium like recent empirical findings suggest? Do high momentum stocks perform better than low momentum stocks? Is there a significant seasonal pattern in hedge portfolio returns? The combination of which factors best explains expected stock returns?
Kundenmitteilung
EU-Datenschutzgrundverordnung

Die DSGVO stärkt die Datenschutzrechte europaweit für uns alle. Bei vub haben wir aus diesem Anlass unsere Datenschutzerklärung grundlegend verändert:

  • Wir stellen noch übersichtlicher dar, wie und wofür wir personenbezogene Daten verarbeiten (wenn überhaupt, denn das Verwerten Ihrer persönlichen Daten ist überhaupt nicht unser Geschäft!).
  • Wir informieren in unserer neuen Datenschutzerklärung über die Kundenrechte.
  • Wir haben die Datenschutzerklärung übersichtlicher gestaltet.
  • Ab dem 25. Mai 2018 können Sie in Ihrem Kundenkonto im Menü unter „mein vub - Einstellungen“ den gewünschten Datenschutz selbst einstellen.

Bei Fragen wenden Sie sich bitte jederzeit an unseren vub-Kundenservice und Ihre bekannten Ansprechpartner unter premiumservice@vub.de.

Bestätigung